[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[]
[Web Creator] [LMSOFT]
Susanne Schrøder
Gudhjemsvej 2
6000 Kolding
©2010 - www.sundmedsanne.dk     
4215 2088
Genoptræning
Book nu!
"Det er nemmere  at forebygge end at behandle"...men når skaden nu er sket:

Efter en skadesperiode er det vigtigt med en genoptræning der passer til din skade. Gennem en velovervejet genoptræningsprogram kan du hurtigst komme tilbage til den oprindelige form. Den forkerte genoptræning kan derimod medføre en forværring af din skade.

Gode råd om, hvordan du går i gang igen efter en skade.

• Begynd langsomt med din sport og lyt til evt. smerte. Træn max en halv time, i starten hver anden eller tredje dag.

• Efter 2-3 uger smertefri kan du sætte tid og intensitet op. Husk smerten nogen gange først kommer senere. Fortsæt med det i yderligere 2-3 uger.

• Såfremt du stadig er symptomfri kan du trappe op til samme intensitet som før skaden. Det gør ikke noget, hvis du føler dig lidt øm i musklerne bagefter - så du kan mærke at du har motioneret. Men hvis der opstår smerter skal du stoppe og søge professionel hjælp.

• Ved cykling og gang er risikoen for skader mindre end ved løb. Alligevel skal du stadig tænke på, at dine sener og ledbånd halter efter musklerne i deres genopbygning.

God fornøjelse med det aktive liv!

  
Den hurtige vej tilbage...
Med en målrettet genoptræningsplan baner du vejen for en hurtig vej tilbage til jobbet og sporten.